Besqab utser ny CFO

Besqab rekryterar Anna Jepson som ny CFO med tillträde senast i månadsskiftet augusti/september 2023. Hon efterträder Magnus Ekström som efter fem år som CFO för Besqab väljer att lämna bolaget.

Anna Jepson har lång erfarenhet av strategiskt arbete, finansiering, verksamhetsstyrning och investeringsanalys. Hon kommer närmast från rollen som CFO för Svenska Handelsfastigheter. Dessförinnan har hon haft flera ledande positioner i bygg- och fastighets­branschen för bland annat Arwidsro (tidigare Granen) och Skanska.

– Jag är väldigt glad över att välkomna Anna Jepson till Besqab. Annas engagemang och erfarenhet av branschen, resultatorientering och starka strategiska förmåga kommer att vara centralt i vårt fortsatta arbete med att tillvarata Besqabs framtida affärsmöjligheter och långsiktiga värdeskapande. Jag vill också framföra ett stort tack till Magnus Ekström för det viktiga arbete han utfört under sina många år som CFO och nu senast i vår framgångsrika företrädesemission. Magnus har tillsammans med mig kommit fram till att det nu är en lämplig tidpunkt för ett ordnat skifte och därtill har vi en mycket bra efterträdare i Anna, säger Besqabs VD, Carola Lavén.

– Besqab är en erfaren bostads­utvecklare med gedigen kompetens, högt engagemang för sina kunder och goda långsiktiga framtidsutsikter. Jag ser verkligen fram emot att arbeta nära teamet och bolagets starka ägare. Jag hoppas också kunna bidra till att vidareutveckla Besqabs framåtriktade ledarskap med min erfarenhet av att både utveckla medarbetare och driva företags finansiella arbete, säger Anna Jepson.

Anna Jepson tillträder senast i månadsskiftet augusti/september 2023 och kommer att ingå i Besqabs koncernledning.

Magnus Ekström kommer att fortsätta i sin roll som CFO fram till och med bolagets delårsrapport för januari–juni 2023.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Carola Lavén, VD, e-post: carola.laven@besqab.se, tel: 08-409 415 57

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoner, för offentliggörande den 4 maj 2023 klockan 17:30 (CEST).

Besqab utvecklar bostäder i eftertraktade lägen i Stockholm och Uppsala. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder och vårdboenden. Besqab grundades 1989 och företagets aktie (BESQ) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2014. Mer information på www.besqab.se.

• Anna Jepson.jpg