Hyreslägenheter i Fruängen - nytt samarbete mellan Besqab och Familjebostäder

Den befintliga bebyggelsen kompletteras med två femvånings hus om 62 lägenheter, 1 - 4 RoK, 35 till 89 kvm. De ljusa byggnaderna smälter väl in i omgivningen och inramar en gemensam, grönskande innergård med lekplats. En gård där befintliga träd bevaras och kompletteras med grönska för att skapa en trivsam miljö.

Stor omsorg har lags på planlösningen vilket har resulterat i yteffektiva och ljusa lägenheter. Nytt i det här projektet blir installation av individuell mätning av värme och vatten. Detta gör att lägenhetsinnehavaren själv kan påverka och mäta sin förbrukning. Normalt brukar vara att enbart kunna läsa av sin egen elmätare, men här blir det således möjligt att läsa av även värme och vatten. Detta bör påverka den totala energiåtgången och främja miljön.

”Det är roligt att vi fått ännu ett uppdrag av Familjebostäder och vi nu kan sätta spaden i backen” säger Jesper Åman, projektledare på Besqab.

Perspektivbild finns på www.newsdesk.se.

Frågor besvaras av Jesper Åman, 08-630 16 16 eller 0733-90 96 40, jesper.aman@besqab.se. Besqab Projekt och Fastigheter AB, Box 1328, 183 13 TÄBY,
08-630 16 00, fax 08-630 16 90, www.besqab.se

Besqab Projekt och Fastigheter AB har varit verksamma på Stockholmsmarknaden i drygt 15 år. Sedan starten 1988 har Besqab varit delaktiga i projekt som omfattar ca 2000 bostäder och ca 75 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder, kontor och vårdfastigheter.