Besqab bygger nytt i Rydbo

I Rydbo utlyste Österåkers kommun 2006 en tävling på temat ”Små projekt - stora idéer!”. Besqab vann tävlingen och nu är det äntligen dags för säljstart. De 16 bostads­rätts­lägenheterna ligger alldeles intill Roslagsbanans station i Rydbo och är fördelade på fyra flerfamiljsvillor. Lägenheterna är om 2 rok, ca 47-62 kvm och liknar varandra men den större lägenheten har ett entresolplan med tillhörande förråd. I Brf Rydbo Station skapas ett modernt boende för den lilla familjen som gillar individuella lösningar. Söndag 21 november startar försäljningen.

I Brf Rydbo Station bygger Besqab fyra småhus med totalt 16 lägenheter om 2 rok i två varianter. Den mindre är om ca 47 kvm med öppen planlösning och uteplats mot gården. Den större lägenheten är om ca 62 kvm, har en rymlig balkong, takhöjd på upp till 4 m och ett entresolplan med tillhörande förråd. Husen är av småhuskaraktär och varje lägenhet får en egen entré, öppna planlösningar och uteplats eller balkong i söderläge.

Rydbo ligger strategiskt i södra Roslagen, vilket innebär både fantastisk natur och skärgård men också utmärkt pendelläge för den som jobbar eller pluggar. I Brf Rydbo Station ligger stationen runt hörnet och med smidiga kommunikationer med buss eller tåg tar det ca en halvtimme till Stockholm C.

Byggstarten för Brf Rydbo Station äger rum i början av 2011 och utöver det attraktiva läget med endast ett par minuters gångväg från Roslagsbanans station och närheten till naturen, gör husens utformning lägenheterna till ett mycket tilltalande och personligt boende.

– Brf Rydbo Station blir ett unikt boende i Rydbo där det tidigare mest finns villabebyggelse. Det känns roligt att Besqab får bygga dessa fina lägenheter i toppenläge alldeles intill Roslagsbanan, säger Lisa Grufman, projektledare på Besqab.

Frågor beträffande projektet besvaras av projektledare Lisa Grufman på telefon: 08-630 16 00 alternativt via e-post: lisa.grufman@besqab.se.

Besqab Projekt och Fastigheter AB är verksamma i Stockholm- och Uppsala län. Sedan starten 1988 har Besqab varit delaktiga i projekt som omfattar över 4 000 bostäder och ca 100 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder, kontor och vårdfastigheter.