Nya bostäder i populära Midsommarkransen

Idag finns det stor andel ettor och tvåor i Midsommarkransen. För att komplettera det befintliga lägenhetsbeståndet så planeras det nya huset innehålla bostads­rätter på två och tre rum och kök. Tvåorna planeras även för tvåpersonshushåll vilket innebär att bl a sovrummet kan möbleras med en dubbelsäng.

På denna plats tillverkades en gång i tiden den första moderna bensinpumpen MACK. Namnet MACK kommer från begynnelsebokstäverna på skaparnas efternamn Mathiesen, Andersson, Collin och Key. Bostads­rättsföreningen kommer naturligtvis att heta Brf Macken för att bidra till bevarandet av platsens historia.

”Vi är glada att vi efter drygt 60 år kan fullfölja den ursprungliga stadsplanen och avsluta kvarteret på ett sätt som det var tänkt från början. Midsommarkransen är ett mycket attraktivt bostads­område där vi nu kommer att kunna erbjuda 18 nya lägenheter till de bostads­sökande säger Freddie Norvell, vVD på Besqab.”

Bifogar en tecknad skiss av området och det nya huset. Det nya huset är det som är mittemot parken i hörnet(ungefär mitt i bilden).

Frågor besvaras av Freddie Norvell, vVD på Besqab, freddie.norvell@besqab.se,
08-630 16 24 eller 0708-75 45 11. Besqab Projekt och Fastigheter AB, Box 1328, 183 13 TÄBY, 08-630 16 00, fax 08-630 16 90, e-post: info@besqab.sewww.besqab.se

Besqab Projekt och Fastigheter AB har varit verksamma på Stockholmsmarknaden i drygt 15 år. Sedan starten 1988 har Besqab varit delaktiga i projekt som omfattar ca 2000 bostäder och ca 75 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder, kontor och vårdfastigheter.