Säljsuccé för ungdomslägenheter

I Skarpnäck, inte långt från Stockholms city, har Besqab uppfört 54 moderna enrumslägenheter med hög standard och fördelaktig månadskostnad. Intresset för lägenheterna har varit mycket stort och trots den skakiga konjunkturen har projektet visat sig vara en succé.

De 54 enrumslägenheterna i Skarpnäck, ideala för unga människor i början av sin bostads­karriär, har varit en succé och är nu helt slutsålda. Den fördelaktiga månadskostnaden samt läget nära city och Globen verkar vara det som lockat ungdomarna mest att investera i en lägenhet. Lägenheterna är byggda färdiga i fabrik, en metod som fungerat mycket bra på dessa enrumslägenheter, både tids- och kvalitetsmässigt.

”Vi är väldigt nöjda med att ha lyckats åstadkomma dessa prisvärda smålägenheter utan att ge avkall vare sig på kvalitet eller på arkitektur”, säger Patrik Ström, projektledare på Besqab

Byggstarten var i december 2008 och inflyttningen startar redan denna vecka för att vara helt klar i augusti.

Frågor beträffande projektet besvaras av projektledare Patrik Ström på telefon: 08-630 16 31 eller 070-946 48 37 alternativt via e-post: patrik.strom@besqab.se.

Besqab Projekt och Fastigheter AB är verksamma i Stockholm- och Uppsala län. Sedan starten 1988 har Besqab varit delaktiga i projekt som omfattar över 3 000 bostäder och ca 75 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder, kontor och vårdfastigheter.

Länk till projektet Läktaren