Stadsbyggnadsborgarrådet inviger Brf Båtsman i Annedal

Tisdag 23/8 inviger Besqab den första inflyttade bostads­rätts­föreningen i Annedal, Bromma. Regina Kevius, Stadsbyggnadsborgarrådet i Stockholm, förrättar invigningen och arkitekt Mats Egelius från White Arkitekter berättar lite om Brf Båtsmans speciella arkitektur.

I Annedal byggs ett helt nytt område i Stockholm med över 2 000 nya bostäder. Området som tidigare dominerats av industri och verkstäder, byggs nu om av flera olika byggherrar till ett område med stadsmässiga kvarter. Nu har Brf Båtsman som första förening flyttat in i det nya området precis ett år före den stora bostads­utställningen i Annedal 2012.

Invigning
Tid: Tisdag 23/8 kl 14.00
Plats: Brf Båtsman, Ture Sventons gata 9, Bromma

Program
Mats Egelius, White Arkitekter berättar om de karaktäristiska husen och tankarna kring bostäderna.

Regina Kevius, Stadsbyggnadsborgarråd i Stockholm, förrättar invigningen.

Tårtkalas och mingel i stadsradhuset och i visningslägenheten.

Frågor beträffande projektet besvaras av:
Johan Areström, projektledare Besqab, 08-630 16 00, johan.arestrom@besqab.se

Besqab är verksamt i Stockholm- och Uppsala län. Sedan starten 1988 har Besqab varit delaktigt i projekt som omfattar över 4 000 bostäder och ca 100 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder, kontor och vårdfastigheter.